12 maart 2024

Wil je naar Het Groene Lyceum? Hier lees je hoe je je aanmeldt!

Lijkt Het Groene Lyceum je leuk en heb je al een school op het oog? Dan kun je je aanmelden tijdens de centrale aanmeldperiode. In dit bericht vind je alles wat je moet weten over het aanmeldproces voor de middelbare school.

Centrale aanmeldperiode

Vanaf dit jaar is er voor alle leerlingen van groep 8 in het hele land één centrale aanmeldperiode. Deze week is van 25 maart tot en met 31 maart 2024. Het maakt niet uit of je je aan het begin of het einde van deze periode aanmeldt. Op sommige scholen mag je je al iets eerder aanmelden. Dat vind je vaak wel op hun websites. Natuurlijk hebben alle leerlingen gelijke kansen op een plek op de school van hun voorkeur die past bij hun schooladvies.

De aanmeldprocedure

Het aanmeldproces verschilt per school, maar meestal melden jij en je ouder(s)/verzorger(s) je samen aan. Dit kan digitaal of nog steeds schriftelijk plaatsvinden. Meer informatie hierover vind je op de websites van de middelbare scholen.

Bij het inschrijven voor de middelbare school moet je in ieder geval de volgende informatie opgeven:

•           Achternaam, voornaam en voorletters
•           Geboortedatum
•           Geslacht
•           Burgerservicenummer (BSN) of onderwijsnummer
•           Het basisschooladvies

Je kunt je op meerdere middelbare scholen aanmelden en je eerste en tweede voorkeur aangeven. Na je aanmelding heeft de school 6 weken de tijd om te reageren en te beslissen over je toelating. In sommige gevallen kan de school deze periode met 4 weken verlengen.

Veel succes met het maken van je keuze!
We wensen je veel succes met het vinden van de middelbare school die bij je past!

Meer ervaringen