Het Groene Lyceum 01 mei 2022

"Het Groene Lyceum was voor mij een goede voorbereiding"

Hoe ervaren studenten van Het Groene Lyceum hun opleiding? We vroegen het Koen, die inmiddels met diploma van school is en een hbo-opleiding volgt.

“Ik ben bij Het Groene Lyceum in Doetinchem (Zone.college) geslaagd en ik volg nu de opleiding ‘Docent en kennismanager tuin en landschap’ aan de Hogeschool in Wageningen. Straks ben ik bevoegd om zelf op een vmbo en mbo les te geven, het liefst ook in de richting van een hoveniersopleiding. Het grappige is dat ik vorig jaar nog stage heb gelopen bij mijn oude school in Doetinchem. Dat was wel vreemd, omdat ik ging samenwerken met de docenten waar ik eerst zelf les van had."

"Ik vind dat Het Groene Lyceum voor mij een goede voorbereiding was om naar het hbo te gaan. Op het Groene Lyceum maak je veel verslagen en dat heeft mij geleerd om verantwoordelijk te zijn voor het maken en het tijdig inleveren van de verslagen. Ik heb een goede werkdiscipline gekregen en daar heb ik nu profijt van. Wat ik ook goed vind, is dat je in de laatste jaren van Het Groene Lyceum veel op stage gaat. Je leert veel in de praktijk en maakt kennis met verschillende bedrijven. Met name mijn stage in Schotland vond ik erg bijzonder. Ik mocht vier weken werken in een tuin waar bijna alle planten van de wereld aanwezig waren. En ik ben nog niet klaar met reizen, want ook bij mijn huidige studie ga ik stage lopen in het buitenland. Binnenkort vertrek ik naar Finland waar ik twee weken les mag geven in het Engels!”

Ga naar originele nieuwsbericht

Meer ervaringen