RegioinBedrijf 20 maart 2019

Met aanbieden van een stage aan Helicon studenten investeren bedrijven in levensmiddelenindustrie ook in zichzelf

Studenten van de opleidingen Voeding en kwaliteit en Voeding en techniek maken gedurende ieder studiejaar aan Helicon MBO Den Bosch kennis met het bedrijfsleven. In het examenjaar draaien de studenten zelfs twee keer mee op de werkvloer van verschillende bedrijven.

Eerstejaars krijgen met het lopen van de eerste stage een beter beeld van de verschillende uitstroommogelijkheden die ze kunnen kiezen.

Wie uiteindelijk kiest voor de opleiding Voeding en kwaliteit, kan daarna aan de slag als auditor of als laborant, op mbo niveau vier. Wie Voeding en techniek studeert, wacht een baan als procesoperator of als productontwikkelaar, ook op niveau vier. Veel mensen kennen de opleiding nog als de richting Levensmiddelentechnologie, destijds gegeven op de Middelbare Agrarische School (MAS) in Boxtel. Inmiddels is het al tien jaar geleden dat de studierichting opging in de twee opleidingen van Helicon MBO Den Bosch.

Ga naar originele nieuwsbericht