Wat is Het Groene Lyceum?

De leukste route naar het hbo!

Heb jij havo in je advies en wil je niet alleen met je neus in de boeken, maar ook op een praktische manier leren? Heb je geen problemen met studeren, maar wil je ook leren door te doen. Dan is Het Groene Lyceum wat voor jou!

Op Het Groene Lyceum leer je door ondernemen en onderzoeken. In zes jaar tijd haal je je vmbo- én je mbo-diploma en ben je klaar voor het hbo. Buiten de theorielessen krijg je praktijklessen, soms in de school maar vaak ook erbuiten. Je maakt direct kennis met bedrijven en je gaat regelmatig op stage.

Het Groene Lyceum is voor leerlingen met ambitie!
Het Groene Lyceum is een mooie route naar een mbo-diploma. Met het diploma kun je doorstromen naar alle richtingen in het hbo. Het Ministerie van Onderwijs heeft Het Groene Lyceum wettelijk erkend als leerroute. Bekijk of er Het Groene Lyceum bij jou in de buurt is.