GroenPact 24 april 2019

Hoe laten we jongeren kiezen voor groen?

In 2018 heeft Groenpact een onderzoek gedaan naar de drijfveren van jongeren en de aantrekkelijkheid van de groene sector. De belangrijkste conclusie: meer dan de helft van de jongeren staat open voor een loopbaan in de groene sector. Katapult organiseert op 16 mei over samen met het Platform Talent voor Techniek een ‘Het-Kan-Dus-Wel-sessie. Belangrijk doel hiervan is om kennis te delen over dit onderwerp en elkaar vanuit beide netwerken te leren kennen.

Dick Pouwels (HAS Hogeschool) en Marijn van Dongen (Platform Talent voor Technologie) nemen ons mee in de resultaten van het onderzoek.

Donderdag 16 mei, 14.30 - 17.00 uur, locatie: HAS Hogeschool - Den Bosch

Heel veel jongeren zijn onbekend met de groene sector en de mogelijkheden die een opleiding in Agri, food, tuinbouw en groen biedt. GroenPact en Motivaction deden er onderzoek naar: er blijken veel kansen te liggen om aan te haken bij de kansen die jongeren wél zien en hun drijfveren. Welke zijn dat? En wat kunnen we leren van 10 jaar Beta Mentality en wervingsinspanningen in de techniek?

Ben jij docent, projectleider of communicatieadviseur en breek jij je het hoofd overinstroom? Mis het niet!

>> Meer informatie

>> Aanmelden